10 Ocak 2010 Pazar

alkış alkışşşşş

3 ay önce ailemize katılan, Necmi ismini verdiğimiz kaplumbağamızdün vefat etmiş. Aile arasında sade bir törenle evin arka bahçesinegömdük.Hayvancağız durduk yerde can verdiği için gidip Necmi'yi aldığımızdükkanın sahibine sebebinin ne olabileceğini sorduğumuzda ''Abi onlarkış uykusuna yatar'' cevabını almış bulunmaktayız, hepimizin başısağolsun. Bu vicdan azabıyla ben de çok yaşamam herhalde.
Ben de bu yıl okula başlayan torunum için kuvvetli bir moral alkışıistiyorum. Daha ikinci gün: 'Örrrtmenim, taa evden buraya tel çizmeyemi geldik, hep yumarlak mı yapcaz, harf felan öretmicen mi?' demecesaretini gösterdiği için.
Annem!'Bu taraf bitti.' diye CD'yi arkasına çeviren ve sonra da 'CD çalarçalışmıyor!' diye feryat eden anneme alkış az geliyor!
ModemYemek masamın üstünde duran modeme uzun uzun bakan anneanem 'Bu ne?'diye sordu. Ben de kolay anlasın diye 'Hani benim bilgisayarım varya onunla internete giriyorum. İşte internete girmek için o kutuzorunlu.' diye uzun uzun açıkladım. Anneannem dinledi beni; 'Yanimodem bu' dedi ve konu kapandı...
Bir alkış da lisede edebiyat dersinde okuduğu şiir bitince sınıfadönüp 'Bu şiiri ünlü Alman yazar Goethe yazmıştır' diyen hocaya,'Niye, kağıt bulamamış mı?' cevabını veren arkadaşa gönderelim.
Bir alkış da ingilizce sınavında 'Nice ........' şeklindeki boşluğu'Nice mutlu yıllara!' şeklinde dolduran, dahi mi aptal mı olduğunuhenüz anlayamadığımız öğrencime istiyorum.
Bir alkış da lisede edebiyat kitabından bir metni tüm sınıfa sesliolarak okurken V. Hugo'ya 'Beşinci Hugo' diyen arkadaşımıza gelsin.
Kardeşim karne almıştı. Fakat birçok zayıf notu vardı. Annem,babamla beni kenara çekip uyarıları sıralıyordu; 'Sakın çocuğunmoralini bozmayın, sakın kötü bir şey söylemeyin.' Uyarılarözellikle babama yönelikti; 'Hele de sen, sakın çocuğun gururunukırma.' Babam daha fazla dayanamadı ve sordu; 'Karne için ne zamanözür dileyeceğiz?'
Bankada gişenin önünde işlemimin yapılmasını bekliyorum. Yanımdakigişede işlem yaptıran yaşlı teyzeye, işlemini yapan kadın soruyor:'Parayı kim alacak teyze? Alıcısına ne yazalım?' Teyzem cevapveriyor: 'Bu paranın hayrını görme İnşallah yazalım.'
Dün gece evime giderken yolun tenhalığından olsa gerek kırmızıışıkta geçtim. Ardından yurdum polisine alkışı hak ettiricek anons:'Bacım o geçtiğin gece lambası değildi, çek sağa.'
Öğretmen bir arkadaşımdan naklen; 5. Sınıfların Fen Bilgisisınavının 2.sorusu: 'Hacim nedir? Bir örnek vererek açıklayınız.' Öğrencimizdengelencevap: 'Hacdan gelenlere hacim denir. Örnek: Nasılsın hacim?'
Hareketli bir Bağdat Caddesi akşamında, polis abilerimiz rutinolduğu üzere devriye gezmektedir. Işıklarda müşteri bekleyen taksiyeyaklaşılır ve; ''Ticari, bekleme yapma, devam et.'' anonsu yapılır.Camdan eliyle '1 saniye' işareti yapan taksiciye, ikinci ve çokmanidar anons gelir ardından; ''Ticari, benne pölümüye girme! Devamet dedik!''

1 yorum:

  1. Merhabalar, sabah sabah baya güldüm, bendende hem bu yazilar hemde isledigin harika bere icin gelsin, sevgiler....

    YanıtlaSil